Upis u 1. razred osnovne škole u šk. god. 2025./2026.

OBAVIJEST ZA RODITELJE

15. veljače 2025. godine u sustavu su otvorene prijave za redovan upis u 1. razred osnovne škole u školskoj godini 2025./2026.

Roditelji preko poveznice https://osnovne.e-upisi.hr/ prijavljuju svoje dijete koje je rođeno od 1. travnja 2018. do 31. ožujka 2019. godine, dijete kojem je odgođen upis u prvi razred osnovne škole u prošloj školskoj godini i dijete koje iz drugih razloga nije upisano u osnovnu školu, a školski je obveznik.
Prijave su otvorene sve do 15. ožujka 2025. godine, a po potrebi i kasnije.
Napominjemo kako će prijave za upis djece s utvrđenim teškoćama krenuti ranije, od 1. veljače 2025. godine do 15. travnja 2025. godine.
o            predaja zahtjeva za redovni upis za djecu s teškoćama – od 1.2. do 15.4.
o            predaja zahtjeva za redovni upis – od 15.2. do 15.3.
o            predaja zahtjeva za prijevremeni upis – od 15.2. do 31.3.
o            predaja zahtjeva za privremeno oslobađanje od upisa – od 15.2. do 31.3.
U sustavu su roditeljima vidljivi opći podaci o djetetu te škola na čijoj se listi školskih obveznika dijete nalazi prema mjestu prebivališta, odnosno boravišta.
Nakon provjere podataka o djetetu, na isti način potrebno je popuniti podatke o roditelju u čije ime se predaje zahtjev. Nakon uspješne provjere unesenih podataka, potrebno je unijeti dodatne tražene podatke.
Ako roditelj posjeduje OIB, unosom OIB-a dohvatit će se podaci iz vanjskih servisa. Ukoliko roditelj ne posjeduje OIB, podatke je potrebno unijeti ručno.
U prvom koraku zahtjeva potrebno je popuniti podatke o prvom roditelju/skrbniku – onom koji je prijavljen u aplikaciju i koji popunjava zahtjev.
Većina podataka je dohvaćena iz vanjskih servisa i ne može se mijenjati: • osobni podaci (podaci iz OIB servisa i Matice rođenih) • podaci o prebivalištu i boravištu (podaci iz MUP servisa).
Osim podataka dohvaćenih putem vanjskih servisa na stranici je potrebno popuniti podatke koji nedostaju. Obvezna polja označena su zvjezdicom. U slučaju krivih podataka u vanjskim sustavima, roditelj se treba obratiti direktno instituciji koja održava podatke (MUP, Matični ured). Nakon što nadležna institucija ispravi krivi podatak, u aplikaciji e-osnovneškole moguće je dohvatiti/osvježiti podatke iz vanjskih sustava klikom na gumb „Osvježi podatke“.
Za podatak o nacionalnoj manjini i nacionalnosti, korisnik može odabrati opciju „Ne želim se izjasniti“.
Ukoliko je naznačeno da dijete ima „Dva roditelja/skrbnika“, potrebno je popuniti podatke za oba roditelja na način da se unese točno prezime ime i OIB drugog roditelja te klikne na gumb „Dohvati iz OIB sustava“.
Roditelj će na naznačenu e-mail adresu dobivati sve daljnje obavijesti vezane uz upis djeteta u prvi razred osnovne škole.
Korak inicijalnog upitnika neće se prikazati u slučaju podnošenja zahtjeva za privremeno oslobađanje. Za sve druge vrste zahtjeva/postupaka upisa, popunjavanje podataka za inicijalni upitnik je obvezno.
U ovom koraku korisnik unosi dodatne podatke o djetetu. Upitnik je podijeljen u nekoliko cjelina
  • podaci o djetetu – već su uneseni u prethodnim koracima. Potrebno ih je samo pregledati i potvrditi
  • podaci o roditelju/skrbniku 1
  • podaci o roditelju/skrbniku 2
  • opći podaci o obitelji (s kim živi, stambene prilike, ima li školske djece …
  • informacije vezane uz organizaciju upisa i formiranje razrednih odjela (je li polazilo vrtić, treba li organizirani prijevoz, koji drugi strani jezik želi u višim razredima)
  • razvojne osobnosti djeteta.
potrebno je popuniti sve tražene podatke. Obvezna polja označena su zvjezdicom.
Prilaganje dokumentacije obvezno je za postupak redovnog upisa za djecu s teškoćama u razvoju i zahtjev za privremeno oslobađanje.
Dokumente je potrebno priložiti u pripadajuću sekciju: • medicinska (Specijalistička dokumentacija) • psihološka dokumentacija • edukacijsko-rehabilitacijska dokumentacija • ostala dokumentacija.
Ukoliko roditelj nije siguran gdje unijeti dokumente treba zatražiti savjet u školi.
Klikom na gumb „Priloži dokument“ otvara se prozor za dodavanje dokumenata. U prozoru za dodavanje dokumenta navedena je maksimalna dopuštena veličina datoteke te podržani formati. Moguće je učitati više dokumenata. Klikom na gumb „Dodaj“ korisniku se prikazuje stranica za prilaganje dokumentacije se popisom priloženih dokumenata. Dokumenti se mogu naknadno dodavati i brisati iz zahtjeva.
Klikom na gumb „Potvrdi i nastavi“ korisnik prelazi na sljedeći i zadnji korak – Potvrda zahtjeva.
U koraku potvrde zahtjeva, korisnik može pregledati podatke unesene u svim prethodnim koracima te ih po potrebi izmijeniti.
Klikom na gumb „Potvrdi zahtjev“ zahtjev se sprema i potvrđuje.
 
Odmah po podnošenju prijave roditelji će imati mogućnost odabrati izborne predmete, produženi boravak i sl. Također, ako imaju razloga za to, roditelji će prilikom podnošenja prijave moći izraziti želju za upis u drugu školu od one kojoj dijete pripada prema upisnom području te predati i zahtjev za promjenu škole. Isto je moguće samo ukoliko upis djeteta ne izaziva povećanje broja razrednih odjela utvrđenih planom upisa u osnovnoj školi u koju se upisuje i ne narušava optimalni ustroj rada škole te ne onemogućuje upis obveznicima koji pripadaju tom upisnom području.
Odluku o upisu učenika u osnovnu školu kojoj ne pripada prema upisnom području, donosi nadležno upravno tijelo županije uz prethodnu potvrdu ravnatelja.
 
Nakon potvrde zahtjeva, uneseni podaci su vidljivi za pregled, ali nije ih moguće mijenjati bez vraćanja
u obradu (vraća administrator škole).
S obzirom na to da se u sustav/modul e-upisa u osnovne škole ulazi preko portala e-građani, roditelji koji nemaju vjerodajnice za ulazak u portal moraju se javiti najbližoj školi koja će prijavu za upis njihova djeteta obaviti umjesto njih.
Za sve ostale informacije, termine testiranja u školi, liječničkih pregleda i laboratorijskih pretraga roditelji trebaju pratiti mrežne stranice škole kojoj dijete pripada prema upisnom području.
Nakon što su uneseni svi zahtjevi/postupci upisa od strane roditelja putem javne aplikacije ili administratora ustanove putem admin aplikacije, zahtjeve je moguće obrađivati od strane nadležnih institucija.
Prije upisa u prvi razred osnovne škole obavezno je utvrđivanje psihofizičkog stanja djeteta, koje provodi Stručno povjerenstvo osnovne škole za utvrđivanje psihofizičkog stanja djeteta odnosno učenika, imenovano odlukom nadležnog upravnog tijela županije.
Upisi će se provoditi nakon zatvaranja konačnih lista 17. lipnja 2025., gdje će roditelji u sustavu potvrditi upis, odnosno potpisati i priložiti upisnicu u sustav. Roditelji će to moći  učiniti i dolaskom u školu ukoliko nemaju pristup e-građani. Upis za djecu s teškoćama u razvoju kojima treba izdati rješenje o primjerenom programu daljnjeg školovanja obaviti će se naknadno, nakon rješavanja zahtjeva od strane  Upravnog odjela, a najkasnije do 31. kolovoza 2025. godine.
UPRAVNI ODJEL ZA DRUŠTVENE DJELATNOSTI
ODSJEK ZA ŠKOLSTVO
Skip to content